Tintti Tutkimusmatkalla/Tiina Salonen
Vuonna 2020 sosiaalisen median toimintansa aloittanut Tiina pyörittää sometilejä ja blogia, joiden pääteemoina ovat matkailu ja vapaa-aika. Hänen kohderyhmänsä koostuu päänsääntöisesti 35-50 vuotiaista suomalaisista ja sukupuolijakauma on lähes 50%-50%. Kohderyhmästä suurin osa on pääkaupunkiseudulta ja loput muista isoista kaupungeista. Joukossa on myös jonkin verran ulkomailla asuvia suomalaisia. Mukana on niin yksin asuvia, pariskuntia kuin perheellisiä henkilöitä.
Tiinan erikoisosaamisena on kertoa erilaisista majoituksista, palveluista, tuotteista ja elämyksistä niin tarinan muodossa kuin kuvina ja videoina. Hänen sometileillään näyttäytyvät isossa osassa luonto ja kotimaanmatkailu. Tarinoissaan hän tykkää kertoa myös perusarjestaan. Myös erilaiset kylpylä-ja risteilymatkat sekä ulkomaanmatkailu kiinnostavat Tiinaa ”tutkimusmatkailijana”.
Tiinalle tärkeää on kohderyhmän tunteminen, ja siksi haluaa viestitellä seuraajiensa kanssa. Tiinan mielestä on tärkeämpää saada kasaan samanhenkisiä henkilöitä ja jakaa kokemuksiaan sekä fiiliksiään kuin että seuraajia olisi paljon, mutta kukaan heistä ei reagoi.
REFERENSSIT:
– Hostellijärjestön Hostellireissaaja-kilpailuun osallistuminen vuonna 2020
– Majoituspaikkojen testaaminen ja arviointi
– Instagram-tili on hyvin vuorovaikutteinen, ja Tiina on saanut palautetta hyvistä vinkeistä liittyen kotimaanmatkailuun
– Instagramissa kelavideoilla 100 – 11 000 katsoja, kuvilla javideoilla tykkäyksiä 50-250 välillä, Tarinoita seuraa 80-150 henkilöä.
SIVUT JA SEURAAJAT:
– Facebook ”Tintti Tutkimusmatkalla” yli 100 seuraajaa (perustettu vuonna 2021)
– Instagram: ”Tintti Tutkimusmatkalla” 900 seuraajaa (perustettu vuonna 2020)
– Blogi ”Tintti Tutkimusmatkalla” lukukertoja keskimäärin 500/kuukaudessa